CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS


Monday, March 9, 2009

So Sad Day

Aku kuburkan Yellow Peace dan rakan-rakannya di batas pokok terung aku semoga mayat mereka memberi sumbangan sebagai baja.

Yellow Peace mati tersepit batu

Rakan Yellow Peace turut terkorban kerana kandungan amonia berlebihan di dalam akuarium sejak air tidak ditukar selama 3 minggu.

Sepeningalan aku pegi kursus ni, 3 minggu aku tak balik, 3 3kor ikan peliharaan aku mati. Setelah disiasat dan hasil bedah siasat, ikan aku mati kerana mengalami kekotoran kandungan air dan air didalam banyak mengandungi amonia. selalunya aku tukarkan air akuarium aku semingu 2 ataupun 1 kali seminggu.

Hari ini baru aku perasan bahawa 3 ekor lagi ikan aku hilang, patutlah ikan aku yang lain semacam keadaan takut jer, dari tadi mereka pandang aku, aku pun syak sesuatu, aku ingat mungkin ada bencana kerana ikan ada naluri mengesan bencana. Aku rasa tak sedap hati tambahan 3 ekor lagi tidak kelihatan. aku pun selukkan tangan aku ke dalam akuarium aku, aku angkat batu-batu didalam sungguh terkejut aku melihat ikan kesayangan aku dan ikan yang paling besar aku pelihara sejak ia kecil lagi dan ianya sangat cumil "Yellow Peace" namanya aku gelarkan, didapati ianya tidak bernyawa lagi. Keadaannya mati sungguh menyanyat hati kerana dia mati tersepit batu di dalam akuarium tersebut. kasihan saya melihatnya. selepas itu aku mengangkat batu yang berlubang khas untuk ikan aku bersembunyi, didapati 2 ekor lagi ikan aku yang mati, telah lama mati kerana badan mereka telah busuk.

Aku kuburkan mereka di dalam batas aku depan rumah.

2 comments:

Digital Zone said...

Very unique blog.
Fantastic pictures. Wow....
I like your blog.

Please visit:
http://bali-worldresorts.blogspot.com

Keep blogging.
Have a great day.

McM said...

Wah....tq Bro..