CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS


Monday, June 8, 2009

Finally...saya pilih D60

Setelah menimbangkan pendapat kekawan yang berpengalaman dan otai2 semua mengenai apa yang patut aku pilih sama ada Nikon D90 dan D60, jadi aku memilih D60 untuk menjadi milikku. Memang tidak disangkal bahawa D5000 dan D90 adalah sangat lebih baik, namun aku nekad untuk memilih D60, bukan kerana kelebihannya, tetapi kerana pendiriannya yang lebih murah drp D5000 dan D90. So, sebagai beginner macam aku ni sesuai la D60 untuk aku, bukan nak ambik gambar orang kawin pon...nak suka2 jer, memang hobi aku dari dulu. dulu aku pakai F60, Nikon Film huuhu...pas tu sblm ni aku pakai Canon Ixus 70, yang kompak dan kualiti gambarnya memang chantek walaupun kecil, so now, Canon Ixus aku tetap menjadi kamera poket aku. Sebelum ni memang aku menginginkan DSLR, keinginan aku memang nak angkat D80,tetapi tiada di pasaran lagi, so dapat miliki D60 ni pun aku cukup bersyukurlah....ok, aku nak study ngan D60 aku jap ni..tq kekawan yg bg pendapat dan cadangan k.

2 comments:

Ivy Metaga said...

bestt lah ada kamera cam tu, dapat snap2 apa2 jak kan

sekodeng pun bole hahaha..lalala gurau2 jak...

MCM said...

hahhaa...ya sis...skodeng pun boli juga, tapi mau kena ada lens zoom yg power dgn harga yg power la haha